فروشگاه فایل

ارائه دهنده انواع پروژه و تحقیقات

فروشگاه فایل

ارائه دهنده انواع پروژه و تحقیقات

فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو
پیوندهای روزانه

۱۰۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

کارآفرینی در مدیریت علوم انسانی

mehdi alimirzalou | دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷ ق.ظ
مفهوم‌ کارآفرینی‌ با تحولات‌ سریع‌ و شتابان‌ محیط‌ بین‌المللی‌ و گذر از جامعه‌ صنعتی‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتی‌ و مواجة ‌اقتصادهای‌ ملی‌ با اقتصاد جهانی‌ و مطرح‌ شدن‌ پدیده‌هایی‌ همانند «جهانی‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوری‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسی‌ درخصوص‌ راهکارهای‌ مختلف‌ برای‌ تسریع‌ فرآیند رشد و توسعة‌ پایدار و رفاه ‌اقتصادی‌ مطرح‌ می‌گردد یکی‌ از این‌
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
کارآفرینی در مدیریت علوم انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه
رویکرد اکثر کشورهای جهان در دهه‌های اخیر به موضوع کارآفرینی و توسعه آن، موجب گردیده‌ موجی از سیاستهای توسعه کارآفرینی در دنیا ایجاد شود. کشورهای مختلف راه حلی راکه در سه دهه گذشته برای فائق آمدن بر مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی به آن روی آورده‌اند، توسعه فرهنگ کارآفرینی، انجام حمایت‌های لازم از کارآفرینان، ارائه آموزشهای مورد نیاز به آنان و انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم در این زمینه بوده است. تأمل در وضعیت اقتصادی و روند مراحل پیشرفت و توسعه در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه که به موضوع کارآفرینی توجه نموده‌اند، نشانگر آن است که این کشورها توانسته‌اند به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دست یابند و یا حداقل بحرانهای پیش‌آمده را به سلامت پشت سر گذاشته و بحرانهایی که وقوع آنها را در آینده پیش‌بینی می‌کردند را مهار نمایند. از جمله این کشورها می‌توان به ایالات متحده، کشورهای اتحادیه اروپایی، کشورهای جنوب شرق آسیا، چین، برخی از کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی و اقیانوسیه را نام برد.
از آنجا که مفاهیم مطرح در علوم انسانی همانند مفاهیم مطرح در علوم تجربی قطعی نیستند، لذا ارائه تعریف قطعی و مشخصی برای آنها دشوار یا غیر ممکن است. کارآفرینی هم که از واژه ‌های مطرح در علوم انسانی است، از این قاعده مستثنی نیست. دانشمندان و محققین علوم مختلف اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی و مدیریت که در مورد کارآفرینی مطالعه و نظراتی ارائه کرده‌اند، تعاریف مختلفی از کارآفرینی مطرح نموده‌اند که تفاوت‌های گاه مغایر و متناقضی دارند. تعریفی از کارآفرینی که تقریبا شامل همه تعریفهای ارائه شده از آنان باشد، عبارت است از:
«کارآفرینی فرایندی است که فرد کارآفرین با ایده‌های نو و خلاق و شناسایی فرصتهای جدید و با بسیح منابع ،‌مبادرت به ایجاد کسب و کار و شرکت‌های نو، سازمانهای جدید و نوآور و رشد یابنده نموده که توأم با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه می‌گردد.»
در دایره‌‌المعارف بریتانیکا ، کارآفرین اینگونه تعریف شده است:
« شخصی که کسب و کار و یا موسسه اقتصادی را سازماندهی و مدیریت کرده و خطرات ناشی از آنرا می‌پذیرد»
واژه کارآفرینی از قرنها پیش و قبل از آنکه به زبان امروزی مطرح شود، در زبان فرانسه متداول گردید. این واژه معادل کلمه فرانسوی Enterprendre به معنای « متعهد شدن» (معادل under Take در زبان انگلیسی) می‌باشد که در سال 1848 توسط جان استوارت میل به کارآفرینی ( Enterpreneur ) در زبان انگلیسی ترجمه شد.

در این مقاله بهتر است ابتدا تعاریفی از کارآفرینی و تحوا آن را در دنیا و ایران برسی کنیم و در بعد به موضوع کار آفرینی در علوم انسانی که بیشتر بحث ما بر روی مدیریت آن است بپردازیم
مفهوم‌ کارآفرینی‌:
با تحولات‌ سریع‌ و شتابان‌ محیط‌ بین‌المللی‌ و گذر از جامعه‌ صنعتی‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتی‌ و مواجة ‌اقتصادهای‌ ملی‌ با اقتصاد جهانی‌ و مطرح‌ شدن‌ پدیده‌هایی‌ همانند «جهانی‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوری‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسی‌ درخصوص‌ راهکارهای‌ مختلف‌ برای‌ تسریع‌ فرآیند رشد و توسعة‌ پایدار و رفاه ‌اقتصادی‌ مطرح‌ می‌گردد. یکی‌ از این‌ مباحث‌ جدید، نقش‌ کارآفرینان‌ در این‌ فرآیند می‌باشد. کارآفرینی‌ ازمفاهیم‌ جدیدی‌ است‌ که‌ حداقل‌ در محدوده علم‌ اقتصاد ، مدیریت‌، جامعه‌شناسی‌ و روان‌شناسی‌ و سایرمقوله‌های‌ مرتبط‌ با این‌ موضوع‌ قدمتی‌ بسیار کوتاه‌ داشته‌ و از مفاهیم‌ رو به‌ گسترش‌ می‌باشد. به‌ دلیل‌ آنکه ‌معنای‌ تحت‌الفظی‌ «کارآفرینی‌» نمی‌تواند عمق‌ محتوی‌ و مفهوم‌ این‌ واژه‌ را مشخص‌ نماید و برای‌ جلوگیری‌ ازفهم‌ نادرست‌ این‌ موضوع‌ یا واژه‌ با سایر واژه‌ها و برای‌ رسیدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترک‌ از آن‌، معرفی‌ و شناساندن‌ این‌ واژه‌ بسیار مهم‌ می‌نماید . این‌ که‌ کارآفرینی‌ چیست‌؟ کارآفرین‌ کیست‌؟ فرآیند کارآفرینی‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثیر کارآفرینی‌ و کارآفرینان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادی‌ و متغیرهای‌ کلان‌ اقتصادی‌ همانند اشتغال‌ چیست‌؟ نقش‌ آموزش‌ و تجربه‌ در رشد کارآفرینی‌ چه‌ میزان‌ است‌؟ سوالهایی‌ هستند که‌ باید برای‌ رسیدن به‌ این‌ فرهنگ‌ مشترک‌ به‌ وضوح‌ و مبسوط‌ پاسخ‌ داده‌ شود.
به‌طور کلی‌ «کارآفرینی‌» از ابتدای‌ خلقت‌ بشر و همراه‌ با او در تمام‌ شئون‌ زندگی‌ حضور داشته‌ و مبنای‌تحولات‌ و پیشرفتهای‌ بشری‌ بوده‌ است

سابقه کارآفر ینی در دنیا:
در اوایل سده شانزدهم میلادی کسانی را که در کار مأموریت نظامی بودند کارآفرینی خواندند و پس از آن نیز برای مخاطرات دیگر نیز همین واژه با محدودیتهایی مورد استفاده قرار گرفت. از حدود سال 1700 میلادی به بعد درباره پیمانکاران دولت که دست اندرکار امور عمرانی بودند، از لفظ کارآفرین زیاد استفاده شده است.
کارآفرینی و کارآفرین اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و همه مکاتب اقتصادی از قرن شانزدهم میلادی تاکنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های خود تشریح کرده‌اند. ژوزف شوپیتر با ارائه نظریه توسعه اقتصادی خود در سال 1934 که همزمان با داوران رکود بزرگ اقتصادی بود، موجب شد تا نظر او در خصوص نقش محوری کارآفرینان در ایجاد سود، مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل وی را «پدر کارآفرینی» لقب داده‌اند. از نظر وی «کارآفرین نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی است » و نقش کارآفرینی عبارت است از «نوآوری یا ایجاد ترکیب های تازه از مواد»
کارآفرینی از سوی روانشناسان و جامعه‌شناسان با درک نقش کارآفرینان در اقتصاد و به منظور شناسایی ویژگیها و الگوهای رفتاری آنها با بررسی و تحقیق در خصوص آنان مورد توجه قرار گرفته است.
جامعه شناسان کارآفرینی را به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر گرفته و به بررسی رابطه متقابل بین کارآفرینان و سایر قسمتها و گروههای جامعه پرداخته‌اند .


  • mehdi alimirzalou

کارآفرینی در سایر کشورها

mehdi alimirzalou | دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶ ق.ظ
ریشه‌ی واژه کارآفرینی از کلمه‌ی فرانسوی Entreprendre، اصطلاحا به معنای واسطه یا دلال، مشتق شده است این واژه در طول زمان همراه با تحول شیوه‌های تولید و ارزش‌های اجتماعی دچار دگرگونی و افزایش مفاهیم در بر گیرنده شده است از آن‌جا که بررسی این تحولات و موارد کاربرد این واژه تا حد زیادی در راستای توسعه‌ی نظریه‌ی کارآفرینی حرکت کرده است، مروری داریم به
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
کارآفرینی در سایر کشورها

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مفهوم کارآفرینی

کارآفرینی مفهومی است که تاکنون از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و همه بر این باورند که کارآفرینی (Entrepreneurship) موتور محرکه‌ی توسعه‌ی اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. سه دلیل مهم کشورها برای توجه به مقوله کارآفرینی، تولید ثروت، توسعه‌ی تکنولوژی و اشتغال مولد است. در حالی که در کشور ما به اشتباه این مفهوم صرفا با اشتغال‌زایی مترادف شده و فقط برای حل مشکل اشتغال به سمت کار آفرینی پیش می‌رویم. در اواخر دهه‌ی 70 در بسیاری از کشورهای پیشرفته به علت تغییر در ارزش‌ها و گرایش‌های جامعه و البته تغییرات جمعیت شناختی، موجی از کسب و کارهای کوچک و افراد خوداشتغال به وجود آمد. به علت تاثیرات عمیق این پدیده مطالعات زیادی از چهار دیدگاه اقتصاد، مدیریت، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی انجام شده است. باوجود قدمت بررسی کارآفرینی و تلاش محققین فراوان، مانند سایر مفاهیم علوم انسانی ارائه‌ی تعریفی قطعی و مشخص برای آن، کاری دشوار و حتی غیرممکن است. توجه به سیر تکاملی این مفهوم، خود شامل نکات جالبی است. در سیر تکاملی مفهوم کارآفرینی، عوامل زیادی مانند ریسک‌پذیری، نوآوری و ... به این مفهوم اضافه شده است. در بخش حاضر، برای درک بهتر کارآفرینی، سیر تاریخی تعریف کارآفرینی و تغییر نگرش به آن از ابتدا تاکنون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی

ریشه‌ی واژه کارآفرینی از کلمه‌ی فرانسوی Entreprendre، اصطلاحا به معنای واسطه یا دلال، مشتق شده است. این واژه در طول زمان همراه با تحول شیوه‌های تولید و ارزش‌های اجتماعی دچار دگرگونی و افزایش مفاهیم در بر گیرنده شده است. از آن‌جا که بررسی این تحولات و موارد کاربرد این واژه تا حد زیادی در راستای توسعه‌ی نظریه‌ی کارآفرینی حرکت کرده است، مروری داریم به پنج دوره دگرگونی، در مفهوم کارآفرینی.

دوره‌ی اول: قرون 15 و 16 میلادی «صاحبان پروژه‌های بزرگ»

اولین تعاریف کارآفرینی در این دوره ارائه می‌شود. این دوره همزمان با دوره‌ی قدرتمندی ملاکین و حکومت‌های فئودالی در اروپا است. کارآفرین کسی است که مسئولیت اجرای پروژه‌های بزرگ را بر عهده می‌گیرد و البته در این راه مخاطره‌ای را نمی‌پذیرد، زیرا عموما منابع توسط حکومت محلی تامین می‌شود و او صرفا مدیریت می‌کند. نمونه‌ی بارز کارآفرین در این دوره معماران مسئول ساخت کلیسا، قلعه‌ها و تاسیسات نظامی هستند.

دوره‌ی دوم: قرن 17 میلادی «مخاطره‌پذیری»

در این دوره همزمان با شروع انقلاب صنعتی بعد جدیدی به کارآفرینی اضافه شد: مخاطره. کانتیلون یکی از اولین محققین این موضوع، کارآفرینی را این گونه تعریف می‌کند: «کارآفرین کسی است که منابع را با قیمت نامشخص می‌خرد، روی آن فرایندی انجام می‌دهد و آن را به قیمتی نامشخص و تضمین نشده می‌فروشد، از این رو مخاطره‌پذیر است.» کارآفرین در این دوره شامل کسانی نظیر بازرگانان، صنعتگران و دیگر مالکان خصوصی می‌گردید.

دوره‌ی سوم: قرون 18 و 19 میلادی و اوایل قرن بیستم «تمایز کارآفرینان از دیگر بازیگران صحنه‌ی اقتصاد»

در این دوره ابتدا کارآفرین از تامین‌کننده‌ی سرمایه متمایز می گردد. یعنی کسی که "مخاطره" می‌کند، با کسی که سرمایه را تامین می‌کند، متفاوت است. ادیسون به عنوان یکی از کارآفرینان این دوره پایه‌گذار فناوری‌های جدید شناخته می‌شود، ولی او سرمایه‌ی مورد نیاز فعالیت‌های خود را از طریق اخذ وام از سرمایه‌گذاران خصوصی تامین می‌کرد. همچنین در این دوره میان کارآفرین و مدیر کسب و کار نیز تفاوت گذارده می‌شود. کسی که سود حاصل از سرمایه را دریافت می‌کند با شخصی که سود حاصل از توانمندی‌های مدیریتی را دریافت می‌کند، تفاوت دارد.

دوره‌ی چهارم: دهه‌های میانی بیستم میلادی «نوآوری»

مفهوم نوآوری در این دوره به یک جزء اصلی تعریف کارآفرینی تبدیل می‌شود. از تعاریف برآمده از این دوره می‌توان موارد زیر را نام برد. کارآفرین فردی نوآور و توسعه‌دهنده‌ی فناوری‌های به کار گرفته نشده است (جوزف شومپیتر 1934). کارآفرینان کسب و کاری جدید را شروع می‌کنند در حالی که دیگران برخلاف آنان تغییرات اندکی در محصولات موجود می‌دهند.(ویکلن، 1979). مفهوم نوآوری می‌تواند شامل همه چیز، از خلق محصولی جدید تا ایجاد یک نظام توزیع نوین یا حتی ایجاد یک ساختار سازمانی جدید برای انجام کارها باشد. اضافه شدن این مفهوم به خاطر افزایش رقابت در بازار محصولات و تلاش در استفاده از نوآوری برای ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کارهای موجود و بقای آنهاست.

دوره‌ی پنجم: دوران معاصر (از 1980 تاکنون) «رویکرد چند جانبه»

در این دوره همزمان با موج جدید ایجاد کسب و کارهای کوچک و رشد اقتصادی و شناخته شدن کارآفرینی به عنوان تسریع‌کننده‌ی این ساز و کار، توجه زیادی به این رشته جلب شد. تا این زمان کارآفرینی فقط از دیدگاه محققان اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گرفت، ولی در این دوره توجه جامعه‌شناسان و روان‌شناسان نیز به این رشته معطوف گردید. عمده توجه این محققین بر شناخت ویژگی‌های کارآفرینان و علل حرکت فرد به سوی کارآفرینی است. از تعاریف شناخته شده‌تر این دوره می‌توان به مورد زیر اشاره کرد: کارآفرینی روند پویایی در جهت ابجاد و افزایش سرمایه است، این کار توسط کسی انجام می‌شود که مخاطره‌ی از دست دادن زمان یا فرصت‌های شغلی دیگر را با هدف ایجاد ارزش برای یک محصول یا خدمت می‌پذیرد (رابرت رونستات، 1983).

امروزه واژه‌ی کارآفرینی مفاهیم زیر را به ذهن متبادر می‌سازد:

نوآوری

مخاطره‌پذیری

ایجاد یا تجدید ساختار یک واحد اقتصادی، اجتماعی

رضایت شخصی و استقلال‌طلبی

کارآفرین ایده‌ای را یافته و آن را تبدیل به فرصتی اقتصادی می‌کند. در فضای کسب و کار، فرصت، فکر نویی است که قابلیت تجاری شدن دارد. آگاهی از محیط، بازار و نیازهای مشتری و نگرش کارآفرین او را در یافتن فرصت و پرداختن به آن یاری می‌دهد. سپس کارآفرین یک طرح تجاری می‌نویسد که در آن مسائلی چون بازار محصول یا خدمت، مسائل حقوقی و قانونی شرکت، تأمین سرمایه‌ی راه‌اندازی و رشد، سازمان‌دهی و مدیریت کسب و کار را بررسی می‌نماید. در واقع کارآفرین مانند یک رهبر ارکستر وظیفه دارد که مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف را در کنار هم جمع نماید و برنامه‌ای تدوین شده ارائه دهد. همان طور که صدا باید دلنشین باشد، طرح نهایی کارآفرین نیز باید زیبا باشد.

دو رویکرد متفاوت به کارآفرینی وجود دارد: رویکرد شخصیتی و رویکرد رفتاری. در رویکرد شخصیتی، تمرکز بر کارآفرین و شناسایی ویزگی‌های فردی اوست. در واقع این رویکرد تقدم زمانی دارد چرا که اول کارآفرینان وجود داشتند و بعد کارآفرینی به عنوان یک مفهوم مستقل به وجود آمد. در رویکرد رفتاری تکیه بر رفتارهای کارآفرین در فرآیند راه‌اندازی یک کسب و کار است. البته قابل ذکر است امروزه کارآفرین تنها یک جزء از فرآیند کارآفرینی است. در انتها، شاید بهترین تعریفی که می‌توان ارائه کرد این است که کارآفرینی عبارت است از فرآیند نوآوری و بهره‌گیری از فرصت‌ها، با تلاش و پشتکار بسیار و همراه با پذیرش ریسک‌های مالی، روانی و اجتماعی که با انگیزه‌ی کسب سود مالی، توفیق‌طلبی، رضایت شخصی و استقلال صورت پذیرد (هیسریچ، 1985).

انواع کارآفرینی


  • mehdi alimirzalou

کار آفرینی و تاثیر آن بر مدیران و سازمانهای ارگانیک

mehdi alimirzalou | دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶ ق.ظ
باتوجه به اینکه زیرمجموعه های نظام مدیریت منابع انسانی در هرسازمان و موسسه به طور زنجیروار و نظام مند به یکدیگر مرتبط بوده و تعامل مستمر دارند لذا هریک ازفرآیندهای مربوط به شغل و شاغل باید به طور متناسب و متوازن درنظر گرفته شوند، درغیر این صورت حتی اگر نیروی انسانی جذب شده ، آموزش دیده ، مهارت یافته و خوب نگهداری شده براساس ویژگیهای شغلی و عوامل ا
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
کار آفرینی و تاثیر آن بر مدیران و سازمانهای ارگانیک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

کار آفرینی و تاثیر آن بر مدیران و سازمانهای ارگانیک

مقدمه

بسیاری از مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانهای اداری ، آموزشی ، صنعتی و بازرگانی در ارتباط با کاهش عملکرد و کارآیی کارکنان و سازمان ، همواره خود را بامشکلاتی مواجه می بینند و طبعا سوالاتی برایشان مطرح می شود:

* چگونه می توان عملکرد کارکنان و به تبع آن کارآیی و اثربخشی سازمان را افزایش داد؟

*چگونه می توان به نیازهای انسانی کارکنان در راستای افزایش رضایت شغلی آنان پاسخ گفت ؟

*چگونه می توان ناسازگاری میان خود و کاری که انجام می دهد کاهش داد؟

*راههای مقابله با مشکلات انسانی - که در کاهش عملکرد آنان و سازمان موثرند -مانند غیبت کاری و ترک خدمت ، کیفیت ضعیف کار، ناخشنودی و... کدامند؟

*آیا افزایش حقوق راه حل است ؟ یا آنکه باید به دنبال راههای دیگری چون تجدیدسازمان و تشکیلات ، ایجاد محیط مناسب کار، بهبود مدیریت یا اساسا بهبود ماهیت مشاغل در راستای پاسخ به نیازهای کارکنان بود؟

باتوجه به اینکه زیرمجموعه های نظام مدیریت منابع انسانی در هرسازمان و موسسه به طور زنجیروار و نظام مند به یکدیگر مرتبط بوده و تعامل مستمر دارند لذا هریک ازفرآیندهای مربوط به شغل و شاغل باید به طور متناسب و متوازن درنظر گرفته شوند، درغیر این صورت حتی اگر نیروی انسانی جذب شده ، آموزش دیده ، مهارت یافته و خوب نگهداری شده براساس ویژگیهای شغلی و عوامل انسانی به کار گرفته نشوند، تمام کوششهای مدیران منابع انسانی و سازمانها بیهوده بود و تمام دلسوزیها نقش بر آب خواهد شد.

می دانیم مشاغل سنگ زیربنای هر سازمان و پیونددهنده سازمان و منابع انسانی آن هستند. مشاغل باید نمایانگر منابع درآمدی کارکنان و ابزار پاسخگویی به سایر نیازهای انسانی آنان نیز باشد. برای اینکه سازمان و کارکنان به این منافع دست یابند باید مشاغل ،کیفیت زندگی کاری بالا را فراهم سازند. حصول کیفیت زندگی کاری بالا مستلزم آن است که مشاغل به خوبی طراحی شوند. طراحی مجدد شغلی اثربخش که هم بر کارآیی و هم بر کیفیت زندگی کاری اثر می گذارد باید منطبق بر نیازهای عامل انسانی و ویژگیهای رفتاری باشد، در این صورت نقش متخصصان و مدیران منابع انسانی - که پیچیده تر ومهمتر از مدیریت مواد خام یا مدیریت مالی است - آن است که تصمیم بگیرند چه ویژگیها، نیازها و تفاوتهای رفتاری کارکنان بر عملکرد آنها و سازمان اثر می گذارند وبتوانند توازنی مطلوب بین عوامل شغلی و عوامل رفتاری منطبق بر نیازهای کارکنان برقرار سازند.

طراحی شغل چیست ؟

این مطلب که آیا طراحی شغل می تواند راه حل نیرومندی برای مشکلات سازمانی ومنابع انسانی آن باشد و به عنوان یک راهبرد قوی از آن بهره گرفته شود، محتاج شناخت همه جانبه عوامل شغلی و ماهیت کار - که در تجزیه و تحلیل شغل شناسایی می شوند -است . لذا قبل از تعریف طراحی شغل و همینطور طراحی مجدد شغل ذکر چندنکته ضروری است :

اول اینکه - ماهیت کار بستگی به تعامل با محیط و دیگر شرایط سازمان و شرایطفردی کارکنان دارد.

دوم آنکه - ماهیت کار شامل : (1) محتوی کار; یعنی فعالیتها، رفتارها، وظایف ،روابط و مسئولیتها (2) صلاحیتهای مورد نیاز انجام کار یعنی مهارتها، توانائیها و تجارب (3) مزد و عایدی جهت انجام کار یعنی حقوق ، ترفیع و رضایت حقیقی و مطلوب می شود.(1)


  • mehdi alimirzalou

طرح توجیهی مرکز تخصصی تعمیرات و خدمات تلفن همراه

mehdi alimirzalou | دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶ ق.ظ
طرح حاضر عبارت است از احداث یک واحد خدمات و تعمیر موبایل محل اجرای طرح در یک باب مغازه تجاری به مساحت تقریبی 25 متر مربع در محدوده 4 راه آزادشهر در نظر گرفته شده البته با ذکر این موضوع که مغازه باید ازچشم انداز و نمای خوبی برخوردار باشددیوارهای داخل ازجنس کنیتکس و یا طرح چوب میتواند باشدکف هم از جنس سرامیک در نظر گرفته شده ارزش تقریبی مغازه ریا
دسته بندی برق و الکترونیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
طرح توجیهی مرکز تخصصی تعمیرات و خدمات تلفن همراه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب :

کلیات و معرفی طرح / اهداف اجرای طرح / شرح فرآیند

n مجوزات قانونی مورد نیاز / ظرفیت / نظارت

زمانبندی اجرای طرح

n سرمایه گذاری

سرمایه گذاری ثابت:

1. جدول هزینه های مقدماتی و قبل از بهره برداری

2. جدول تجهیزات و ادوات مورد نیاز

3. جدول تاسیسات مورد نیاز

4. جدول سرمایه گذاری ثابت طرح

سرمایه در گردش:

1. جدول مواد اولیه و مقدار مورد نیاز طی یک دوره

2. چارت سازمانی

3. نیروی انسانی

4. جدول نیروی انسانی و تخصص های مورد نیاز و حقوق و دستمزد

5. جدول هزینه های جاری در یک دوره یک ساله

6. جدول سرمایه در گردش

n فروش و خدمات

1. جدول فروش و خدمات طرح در طی (یک سال)

n بررسی سود و زیان

1. کل سرمایه مورد نیاز

2. جدول سود و زیان طرح ( سالیانه)

n بازاریابی

1. مشتریان و بازار های هدف

2. نحوه تبلیغات و بازاریابی

3. رقبا

n چشم انداز

کلیات و معرفی طرح :

طرح حاضر عبارت است از احداث یک واحد خدمات و تعمیر موبایل . محل اجرای طرح در یک باب مغازه تجاری به مساحت تقریبی 25 متر مربع در محدوده 4 راه آزادشهر در نظر گرفته شده . البته با ذکر این موضوع که مغازه باید ازچشم انداز و نمای خوبی برخوردار باشد.دیوارهای داخل ازجنس کنیتکس و یا طرح چوب میتواند باشد.کف هم از جنس سرامیک در نظر گرفته شده. ارزش تقریبی مغازه ریال 8،000،000،000 تخمین زده شده که ماهیانه 20،000،000 ریال بابت اجاره پرداخت میگردد. عملیات اجرایی طرح شامل خرید تجهیزات فنی و لوازم اداری ورفاهی است که با احتساب هزینه های مقدماتی و سرمایه درگردش مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز طرح بالغ بر 952،125،000 ریال سرمایه گذاری پیش بینی و برآورد شده است.

درآمد سالیانه طرح از محل خدمات تعمیر و نگهداری انواع موبایل و همچنین فروش لوازم جانبی بالغ بر 1،027،500،000 میلیون ریال پیش بینی شده است. با توجه به جداول سودو زیان و نرخ بازگشت سرمایه 16.6 درصدی و دوره بازگشت سرمایه 6 ساله طرح توجیه نسبتا خوبی برای اجرا دارد.

اهداف اجرای طرح :

n ایجاد کسب و کار مناسب بر مبنای نیاز اجتماع که اصلی ترین هدف از اجرای این طرح میباشد.

n هدف ازاجرای این طرح ایجادبستری مناسب برای جذب افرادمتخصص ودوره دیده درزمینه تعمیرات تلفن همراه میباشد.

n با توجه به مشکلات فرهنگی ایجاد شده در زمینه سوء استفاده های افراد سودجو از مطالب محرمانه داخل موبایل ایجاد مکانی امن تا مردم جامعه فارغ از هر دغدغه ای بتوانند با اطمینان تلفن خود را جهت تعمیرات بسپارند.

n از آنجا که تلفن همراه به یک وسیله ضروری جهت زندگی تبدیل شده بنابراین نیاز به ایجاد مراکزی جهت تعمیرات و خدمات کاملا محسوس است .

n ایجاد این مکان به منظور تامین بخشی از نیاز جامعه می باشد .

شرح فرآیند:

n جهت راه اندازی و احداث هر واحد تجاری نیاز به کسب مجوزهایی از سازمان ها یا مراکز وابسته میباشد.برای راه اندازی این حرفه ابتدا با مراجعه به اتحادیه تلفن همراه درخواست کسب مجوز میدهیم. اما جواز کسب با چه شرایطی صادر می‌شود و چه امتیازی دارد؟
برای گرفتن جواز کسب، داشتن محل کسب و سرمایه کافی است که به سرمایه زیادی هم نیاز ندارد، اما فرد متقاضی جواز باید در اتحادیه آزمون بدهد و هر خدمات را که قرار است ارائه دهد یک نمونه آن را در اتحادیه برای متخصصان مورد تایید انجام دهد .

n برای جواز مغازه ، شناختن جنس کافی است و علاوه بر این 5 خبره صنف باید توانایی متقاضی جواز را تایید کنند.
علاوه برگرفتن جواز کسب مجوز شهرداری و اماکن نیز ضروری است.جهت تمامی تابلوهای تبلیغاتی که در خارج از ساختمان نصب میشوند نیاز به اخذ جواز از شهرداری دارند. قبل از اخذ مجوز باید مکان یابی صورت بذیرد.انتخاب مکان بسته به میزان سرمایه گذاری طرح و ظرفیت منطقه همچنین تخصص و تجربه فرد دارد. مسلم فردی که در مناطق متوسط و پایین شهر اقدام به ایجاد چنین مرکزی میکند نیاز به آشنایی با گوشیهای خیلی مدل بالا و تکنولوژی جدید را ندارد.

اما اگر محل طرح در مناطق بالای شهر باشد فرد حتما باید با تکنولوژی روز کار کند.پس از مکان یابی مدتی برای تغییر نمای محل و تجهیز محل کار صرف میشود .تجهیزات مورد نیاز بخشی رفاهی و بخشی کاربردی تخصصی میباشند. تجهیزات رفاهی که شامل یخچال – کولر – بخاری – آب سرد کن میباشد و در سرمایه گداری ثابت طرح منظور میشود. اما علاوه بر این تجهیزات ادوات و تجهیزات کاربردی دیگری نظیر کامپیوتر – صندلی و...نیاز میباشد.و در نهایت مرحله آخر طرح که راه اندازی میباشد صورت میپذیرد.

مراحل راه اندازی :


  • mehdi alimirzalou

ایمنی برق

mehdi alimirzalou | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ
ایمنی برق
دسته بندی برق
فرمت فایل ppt
حجم فایل 426 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
ایمنی برق

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

ایمنی برق


  • mehdi alimirzalou

منطق فازی و معرفی پروفسور لطفی زاده

mehdi alimirzalou | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ
منطق فازی و معرفی پروفسور لطفی زاده
دسته بندی فلسفه و منطق
فرمت فایل ppt
حجم فایل 224 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
منطق فازی و معرفی پروفسور لطفی زاده

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

منطق فازی و معرفی پروفسور لطفی زاده


  • mehdi alimirzalou

تکنولوژی فیبر‌نوری

mehdi alimirzalou | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ
تکنولوژی فیبر‌نوری
دسته بندی علوم پایه
فرمت فایل ppt
حجم فایل 342 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
تکنولوژی فیبر‌نوری

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

تکنولوژی فیبر‌نوری


  • mehdi alimirzalou

امضای دیجیتال در فناوری نوین امنیت اطلاعات

mehdi alimirzalou | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ
  • mehdi alimirzalou

امضای الکتریکی

mehdi alimirzalou | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ
امضای الکتریکی
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 710 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
امضای الکتریکی

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

امضای الکتریکی

معرفی امضای دیجیتال
دلایل استفاده از امضای دیجیتال
فرق امضای دیجیتال با دستی
پیاده سازی یک امضای دیجیتالی

و...


  • mehdi alimirzalou

ارگونومی و ورزش

mehdi alimirzalou | شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ
ارگونومی و ورزش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1487 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
ارگونومی و ورزش

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

ارگونومی و ورزش


  • mehdi alimirzalou