فروشگاه فایل

ارائه دهنده انواع پروژه و تحقیقات

فروشگاه فایل

ارائه دهنده انواع پروژه و تحقیقات

فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو
پیوندهای روزانه

۱۵۰ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

مبانی نظری و پیشینه رابطه بکارگیری تشویق و تنبیه با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
مبانی نظری و پیشینه رابطه بکارگیری تشویق و تنبیه با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 14

تاریخچه‌ی مجازات و تنبیه در ایران. 14

تاریخچه‌ی بررسی تشویق و تنبیه در جهان. 15

تشویق و تنبیه. 16

تشویق.. 18

انواع تشویق.. 21

انواع پاداش کلاسی.. 23

تشویق دانش‌آموزان در کلاس درس... 24

هدف از ارائه تشویق به دانش‌آموز. 25

تشویق، عاملی مهم در پیشرفت تعلیم و تربیت فرد. 26

پاداش برای کوشش به رفتار الگو. 28

انگیزه تشویق و عامل آن. 28

عوامل بیرونی تشویق.. 29

عوامل درونی تشویق.. 30

محاسن تشویق.. 31

چگونه دانش‌آموزان را تشویق کنیم؟. 32

معایب تشویق بی‌جا و بیش ازحد. 34

تنبیه. 35

انواع تنبیه. 38

انواع تنبیه‌های کلاسی.. 39

عواقب جبران‌ناپذیر تنبیه. 40

تنبیه مثبت و تنبیه منفی.. 42

تقویت منفی.. 42

تنبیه در کلاس و مدرسه. 43

هدف از ارائه‌ی تنبیه به دانش‌آموزان. 45

خشونت و تنبیه بدنی، مانعی برای پیشرفت فرد. 47

روش های اعمال تنبیه. 49

تنبیه برای شکستن خود سرانه قواعد و مقررات... 52

اصول تنبیه خوب عبارتند از: 53

چگونه دانش‌آموزان را تنبیه کنیم؟. 53

تشویق و تنبیه مناسب اصلی مهم در تربیت اسلامی.. 55

دیدگاه دانشمندان و صاحب‌نظران اسلام در مورد تشویق و تنبیه. 60

دیدگاه روان‌شناسان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت در مورد تشویق و تنبیه. 61

نمونه تحقیقات داخلی.. 62

نمونه تحقیقات خارجی.. 68


  • mehdi alimirzalou
مبانی نظری و پیشینه دغدغه ‌های شغلی پرستاران
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه دغدغه ‌های شغلی پرستاران

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه................................................................................................ 13

2-2 پیشینه پژوهش.................................................................................... 13

2-2-1 دغدغه مسیر شغلی چیست؟...................................................................... 13

2-2-2 اصول نظریه رشدی سوپر ......................................................................... 14

2-2-3 خودپنداره................................................................................................ 16

2-2-4 مراحل رشد شغلی.............................................................................. 16

2-2-5 بلوغ مسیر شغلی................................................................................ 18

2-2-6 انتخاب شغل و شخصیت.......................................................................... 20

2-2-7 آرزوهای شغلی........................................................................................ 21

2-2-8-نظریه گاتفردسون............................................................................ 22

2-2-9 دغدغه‌های شغلی در نظریه سازه مندی مسیر شغلی............................... 25

2-2-10 اصول نظریه سازه مندی شغلی........................................................... 26

2-2-11 ابعاد انطباق پذیری شغلی ......................................................................... 28

2-3 مطالعات انجام شده ................................................................................ 29

2-3-1 مطالعات انجام شده در خارج کشور............................................................. 29

2-3-2 مطالعات انجام شده در داخل کشور.............................................................. 32

2-3-3 نتیجه گیری از تحقیقات قبلی....................................................................... 33


  • mehdi alimirzalou
مبانی نظری و پیشینه آموزش تاب آوری و میزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93
مبانی نظری و پیشینه آموزش تاب آوری و میزان پرخاشگری و احساس تنهایی دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه..................................................................................... 14

نوجوانی............................................................................. 14

خصوصیات دوره نوجوانی................................................................... 14

رشد فردی و اجتماعی دوران نوجوانی........................................................ 19

هویت و هویت یابی در دوره نوجوانی......................................................... 16

تاب آوری......................................................................................... 17

تعریف تاب آوری............................................................................... 17

ظهور تاب آوری................................................................................. 20

تاب ­آوری و آسیب پذیری.......................................................................... 20

ارتباط بین تاب­ آوری، مراحل رشد روانی، شناختی، اجتماعی و سلامت روان 22

الگوی تاب ­آوری و آسیب پذیری............................................................... 23

ویژگی های افراد تاب آور......................................................................... 24

وجوه تاب آوری................................................................................. 26

ویژگیهای دخیل در تاب آوری.................................................................. 27

سخت‌رویی کلیدی برای تاب آوری............................................................ 29

مؤلفه ­های تاب آوری............................................................................. 29

پژوهش های انجام شده در این زمینه........................................................... 31

پرخاشگری............................................................................... 23

تعریف پرخاشگری.............................................................................. 24

پرخاشگری،خشم،خصومت...................................................... 37

تاریخچه پرخاشگری............................................................................ 38

نظریه های مربوط به پرخاشگری............................................................ 49

شالوده زیستی پرخاشگری...................................................................... 52

علل و عوامل پرخاشگری...................................................................... 53

انواع رفتارهای پرخاشگرانه................................................................... 55

زیان های پرخاشگری............................................................................. 58

پرخاشگری در نوجوانان....................................................................... 59

احساس تنهایی................................................................................... 61

تعریف احساس تنهایی.......................................................................... 63

شناخت احساس تنهایی.......................................................................... 67

در برابر احساس تنهایی چه می کنیم............................................................. 67

انواع احساس تنهایی............................................................................ 67

رابطه احساس تنهایی با ترس و اضطراب................................................... 69

با احساس تنهایی چگونه برخورد می کنیم................................................... 70

چند توصیه برای رفع احساس تنهایی........................................................ 70

طبقه بندی ویس از احساس تنهایی............................................................ 73

ارتباط احساس تنهایی با کودک آسیب دیده درون........................................... 73

تفاوت احساس تنهایی با کمرویی و افسردگی............................................... 74

احساس تنهایی درروان شناسی................................................................ 75

ریشه های احساس تنهایی...................................................................... 76

رابطه بین ترس و احساس تنهایی............................................................. 77

رابطه احساس تنهایی با شخصیت خود محور............................................... 78

روش از بین بردن احساس تنهایی............................................................. 78

ایا درمان قطعی برای احساس تنهایی وجود دارد؟.......................................... 79

اثرات احساس تنهایی در دوره نوجوانی..................................................... 82

نظریه های مربوط به احساس تنهایی........................................................ 83


  • mehdi alimirzalou
مبانی نظری و پیشینه اضطراب رایانه ای و شکاف دیجیتالی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
مبانی نظری و پیشینه اضطراب رایانه ای و شکاف دیجیتالی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 : مقدمه. 11

2-2: فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 12

2-3: اینترنت.. 14

2-4: وب (شبکه) 15

2-5 جامعه اطلاعاتی.. 15

2-6: شکاف دیجیتالی.. 16

2-7 : تاریخچه شکاف دیجیتالی.. 18

2-8: سطوح شکاف دیجیتالی.. 19

2-9: شاخص های شکاف دیجیتالی.. 20

2-10: عوامل موثر بر شکاف دیجیتالی.. 22

2-10-1: درآمد و اقتصاد: 22

2-10-2: نسل و شکاف دیجیتالی.. 24

2-10-3: جنسیت و شکاف دیجیتالی.. 25

2-10-4: سواد رایانه ای.. 27

2-10-5: مهارت و شکاف دیجیتالی.. 27

2-10-6: نگرش نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 29

2-10-7:میزان تسلط بر زبان انگلیسی.. 30

2-10-8: دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 30

2-10-8-1 انواع دسترسی. 31

2-11: جهان و شکاف دیجیتالی.. 33

2-12: ایران و شکاف دیجبتالی.. 34

2-13 : وضعیت ایران در جهان: 35

2-14: تئوری های کاهش شکاف دیجیتالی.. 36

2-15: اضطراب.. 36

2-16: اضطراب رایانه. 38

2-17: سطوح اضطراب رایانه: 40

2-18: عوامل موثر بر اضطراب رایانه. 41

2-18-1: خودکار آمدی و اضطراب رایانه. 41

2-18-2: نگرش و اضطراب رایانه. 42

2-18-3: آموزش و اضطراب رایانه. 43

2-19: پیشینه ی پژوهش شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه. 44

2-19-1: تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 44

2-19-2: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 48


  • mehdi alimirzalou
مبانی نظری و پیشینه ارائه تکلیف به روش حل تمرین و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
مبانی نظری و پیشینه ارائه تکلیف به روش حل تمرین و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2- 1 مقدمه................................................................... 12

2- 2 مبانی نظری................................................................. 13

2-2-1 تاریخچه تکلیف شب......................................... 14

2-3 انواع ارائه تکلیف شب................................................ 15

2-3-1 تکلیف تمرینی............................................................ 15

2-3-2 تکلیف آمادگی و آماده سازی........................................... 15

2-3-3 تکلیف بسطی و امتدادی............................................. 15

2-3-4 تکلیف خلاقیتی......................................................... 16

2- 4 نظر اندیشمندان تعلیم و تربیت درباره ارائه تکلیف شب........ 16

2-4-1 برونر...................................................................... 16

2-4-2 اسکینر......................................................................... 16

2-4-3 ثورندایک..................................................................... 17

2-5 خصوصیات تکلیف از نظر تحقیقات تربیتی...................... 19

2-6 علل کم کاری و تنبلی دانش آموزان................................ 20

2-7 تکلیف شب و اولیا ...................................................... 21

2-8 تکلیف شب و مدرسه................................................ 23

2-9 شناخت روش یادگیری کودک...................................... 24

2-10 شرایط نوشتن تکلیف شب........................................... 25

2-10-1 هدف انجام تکلیف شب......................................... 25

2-10-2 آثار مثبت تکلیف شب .................................. 26

2-10-3 آثار منفی تکلیف شب............................................. 26

2-11 چگونه دانش آموزان را تکلیف پذیر کنیم؟.............. 27

2-11-1 وقت انجام تکلیف شب.............................................. 27

2-11-2 نقش والدین در انجام تکلیف شب ..................... 28

2-12 نظریات موافقان و مخالفان تکلیف شب...................... 29

2-13 اهمال کاری در انجام تکلیف شب.................................... 31

2-14 عوامل موثر در یادگیری ............................................... 34

2-14-1 آمادگی.............................................................. 34

2-14-2 انگیزه و هدف............................................................. 34

2-14-3 تجارب گذشته............................................................... 34

2-14-4 موقعیت و محیط یادگیری ..................................34

2-14-5 روش تدریس معلم .................................................. 35

2-14-6 تمرین و تکرار .......................................................... 35

2-15 تمرین و تکلیف شب......................................................... 35

2-16 کمک مدرسه در انجام تکلیف .....................................36

2-17 ایجاد شرایط مطلوب برای انجام تکلیف شب ...................37

2-18 خصوصیات سطح سنی کودکان دوره دوم ابتدایی ............37

2-18-1 خصوصیات بدنی.........................................................37

2-18-2 خصوصیات اجتماعی ................................................38

2-18-3 خصوصیات عاطفی ............................................39

2-18-4 خصوصیات ذهنی ........................................ 39

2-19 عملکرد تحصیلی .........................................................40

2-19-1 پیشرفت .....................................................................40

2-19-2 عملکرد تحصیلی...........................................................40

2-19-3 اسنادها بعد از موفقیت و شکست ...............40

2-20 عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی .................................41

2-20-1 محیط خانواده .......................................................41

2-20-2 بی سوادی یا کم سوادی والدین .......................42

2-20-3 ناکافی بودن امکانات داخل خانه ....................42

2-20-4 فقر اقتصادی..........................................................43

2-20-5 معلمان و اولیای مدرسه ........................................43

2- 21 تأثیر عملکرد تحصیلی بر انگیزش و یادگیری............ 43

2-22 خسارت های مستقیم افت تحصیلی .................44

2-23 خسارت های غیر مستقیم افت تحصیلی................44

2-24 نحوه برخورد با عملکرد تحصیلی دانش آموزان ...............46

2-24-1 عوامل روحی و روانی افت تحصیلی ........................46

2-25 پیشینه عملی تحقیق ............................................47

2-25-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور ............................47

2-25-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ........................49

2-26 نتیجه گیری کلی.......................................................51


  • mehdi alimirzalou

دانلود ارزان فایل دانلود پاورپوینت بهمن

mehdi alimirzalou | جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱ ب.ظ
فایل پاورپوینت با موضوع مطالعه و بررسی بهمن درحجم 21 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل ppt
حجم فایل 194 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود پاورپوینت بهمن

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

بخشی از محتوای فایل:

—بهمن به ریزش برف از ارتفاع در کوهستان بعلت سنگین شدن برف و عوامل خارجی دیگر اطلاق می شود. — — عوامل درونی موثر در ایجاد بهمن : شامل خود برف و بستر زیر برف می باشد . به عبارتی حجم ؛ جنس و لایه های برف به همراه میزان شیب و وضعیت بستر در ایجاد بهمن موثر هستند . — —عوامل بیرونی موثر در ایجاد بهمن : میتواند شامل صدا - حیوانات - باد - زلزله - کوهنوردان و ... باشد . —

—اگر حجم برف تازه بین 15 تا 20 سانتیمتر باشد احتمال ریزش بهمن کم است ! —اگر حجم برف تازه بین 20 تا 30 سانتیمتر باشد احتمال ریزش وجود دارد ! —اگر حجم برف تازه بیش از 30 سانتیمتر باشد ریزش بهمن حتمی است ! —

—جنس برف : به دو نوع است ؛ —1 - برف خشک و یا پودری که مشخصات آن سبکی - دارا بودن اکسیژن زیاد در درون آن - بارش آن در دمای زیر صفر درجه - نچسبیدن به لباس و به سختی در دست گلوله شدن است . — 2 - برف خیس که مشخصات آن سنگینی - نداشتن اکسیژن زیاد - بارش در دمای صفر درجه - چسبیدن به لباس و راحت گلوله شدن در دست میباشد . —


  • mehdi alimirzalou

دانلود ارزان فایل دانلود پاورپوینت قانون اساسی

mehdi alimirzalou | جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰ ب.ظ
فایل پاورپوینت با موضوع قانون اساسی در حجم 56 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی حقوق
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2483 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
دانلود پاورپوینت قانون اساسی

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

فهرست مطالب

قانون-3تا12

قانون اساسی-13تا17

همه پرسی-18تا21

مجلس خبرگان-22تا27

قوه مقننه-28تا50

مجمع تشخیص مصلحت نظام-51تا53

قوه قضایه-54تا55

قوه مجریه-56تا57


  • mehdi alimirzalou

دانلود ارزان فایل دانلود پاورپوینت اکو پارک

mehdi alimirzalou | جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰ ب.ظ
فایل پاورپوینت با موضوع بررسی اکو پارک درحجم 30 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3064 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود پاورپوینت اکو پارک

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

فهرست مطالب:

چکیده
تاریخچه
مدل های گذشته پارک ها
پارک ها از گذشته تا به امروز
شکلگیری اکوپرک ها
خصوصیات اکوپارک ها
ویژگی پارک های اکولوژیکال
شاخصه های ارزیابی پارک های اکولوژیکال
تحلیل اکوپارک داخلی
تحلیل اکوپارک جهانی
الگوی طراحی اکوپارک
اکوپارک و صنعت
اکوپارک و شهر
اکوپارک و طراحی شهری پایدار
اکوسیتی
جمع بندی و نتیجه گیری


جکیده

مشخصه بارز شهرها درهزاره سوم میلادی، برنامه ریزی وطراحی برمبنای همگامی با طبیعت و رعایت اصول توسعه پایدار میباشد.ازاین رو ضرورت مطرح کردن مباحث اکولوژیکی نظیر اکو پارک در شهرهای امروزی امری محسوس تلقی میگردد.

اندیشة اکولوژیکی در مفاهیمی مانند توسعة پایدار، شهر اکولوژیکی و پارکهای اکولوژیکی متجلی میشود، نماد توسعة شهری پایداراکولوژیکی، احداث پارک های شهری منطبق با شاخصهای اکولوژیکی است.

تاریخچه

در هر زمان و هر نسلی همواره این سوال مطرح بوده که "چگونه پارک می تواند به هویت شهر کمک کند؟"
در سال 1982 در کتاب " “ The Politices of Park Design

Galen Granz تغییرات پارک های شهری در طی 150 سال اخیر با 4 ایده و نقطه نظر بیان کرده است که عبارتند از:

  1. Pleasure Ground (1850-1900)
    2. Reform Park (1900-1930)
    3. The Recreation Facility (1930-1965)
    4. The Open Space System (1965)

هدف های متغیر اجتماعی که در این پارک ها به تصویر کشیده شده اند به این منظور است تا تغییرات همسان در فرم های طراحی شده را نشان دهند.
ارزیابی مجدد برخی از ایده ها، ما را از طراحی مدل های مخالف طبیعت و فرهنگ به سوی مدل هایی می کشاند که بشر را به عنوان جزیی از اکولوژی می داند.

در طراحی پارک های شهری جدید سعی شد تا اصول لنداسکیپ را به نوعی دیگر اجرا کنند تا این قشر از جامعه نیز از آن استفاده کنند. نتیجه آن طراحی نوع جدیدی از پارک ها به نام "Reform Park" شد.

به لحاظ تاریخی مدل پارک های شهری آمریکایی در طی 35 سال تغییر به طول انجامید و بیشتر از30 سال گذشت تا اینکه دسته پنجم از پارک ها به نام Ecological Park به روی کار آمد. نخستین فعالیت دراین رابطه درGraham Foundation اتفاق افتاد. این سمینار علمی دردانشگاه کالیفرنیا با شعار "پارک های پایدار" برگزار شد. در این سمینار به آنالیز پارک ها در طی 20 سال گذشته پرداختند. این آنالیز به منظوراین بود تا که روشن شود که آیا تغییر قابل ملاحظه ای در اساس فلسفی، اهداف ایدئولوژیک و حل مسائل برنامه ریزان پارک رخ داده است؟

بیشتر پارک هایی که بعد از سال 1991 ساخته شدند دارای خصوصیاتی شبیه دسته پنجم از پارک ها یعنی Ecological park”" بودند و این پارک ها 26 سال بعد از پارک های Open System ساخته شدند.

شکل گیری اکوپارکها

همزمان با ناپایداری زیست محیطی، ناپایداری های اجتماعی و اقتصادی در آخرین دهه های قرن بیستم، باعث شکل گیری جنبش جهانی " توسعه پایدار" شد که بدنبال توسعه درحوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وطبیعی بود. توسعه پایدار شهری نیازمند شناسایی محدودیتهای محیطی برای فعالیتهای انسانی درارتباط با شهرها و تطبیق روشهای طراحی در این محدودیتهاست. حفاظت ومدیریت بهتر اکوسیستم ها بعنوان یکی ازاهداف اساسی توسعه پایدار از طریق ایجاد فضاهای سبز شهری تامین میشود و دراین میان با تکیه برقابلیتهای موجود وکاربریهای متنوع ومفید اکوپارک، تاسیس اینگونه فضاهای تفرجی- زیست محیطی شهری برای رسیدن و سوق به توسعه پایدار شهری لازم است.

The Ecological Park


اکو پارک محیطی است که در آن فعالیت های تفریحی، همگام با شناسایی و چگونگی برخورد با مسائل

زیست محیطی از جنبه های گوناگون آموزشی همگانی صورت می گیرد.

فرضیه اصلی طراحی اکو پارک:

فراهم آوردن پشتوانه های اقتصادی، علمی و زیست محیطی مناسب برای آموزشی عمومی و ایجاد فرهنگ صحیح محیط زیست

با پارک های قبل خود: Ecological فرق پارک های

1- از لحاظ منابعی که برای مصالح ساخت آن استفاده شده بود، کارآمدتر و شایسته تر بودند

2- با ساخته های شهری اطرافشان یکپارچه شده و می توانند نقش مهمی را در جهت حل مسائل شهری ایفا کنند

3- می توانند استانداردهای جدیدی را در مباحث زیبایی گرایی و مدیریت بومی مطرح کنند
4- می توانند برای کیفیت های زیبایی شناسی و فرمال در موضوعات منظر و معماری و شهری مطرح شوند و به کار روند


  • mehdi alimirzalou
فایل پاورپوینت با موضوع بررسی تجزیه وتحلیل نسبت های مالی در حجم 27 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 558 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود پاورپوینت تجزیه وتحلیل نسبت های مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

فهرست مطالب:

مقدمه

صورتهای مالی اصلی

ترازنامه

صورت سود و زیان

ﻧﺴﺒﺖ ﻫﺎی ﻣﺎﻟﻲ

نسبت های نقدینگی

نسبت های فعالیت

نسبت های اهرمی( باز پرداخت بدهیهای بلند مدت)

نسبتهای سودآوری

نسبت پرداخت سود سهام

کاربرد نسبت های مالی در تجزیه و تحلیل اعتبارات

محدودیت های تجزیه وتحلیل نسبت های مالی


  • mehdi alimirzalou

دانلود ارزان فایل توزیع درآمد خالص بانک

mehdi alimirzalou | سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵ ب.ظ
تحقیق توزیع درآمد خالص بانک متشکل از 25 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 153 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
توزیع درآمد خالص بانک

فروشنده فایل

کد کاربری 15785

(vii) توزیع درآمد خالص بانک را تعیین نمایید.

(c) هیأت رئیسه باید یک جلسه ی سالانه را برگزار نماید. چنین جلسه ای بایستی با حضور هیأت مدیره یا مدیران اجرایی صورت پذیرد. هر زمان پنج عضو یا اعضای دارنده ی یک چهارم کل آراء درخواست کنند، مدیران، جلسات هیأت مدیره را تشکیل می دهند.

(d) حد نصاب هر جلسه باید باحضور اکثریت رؤسا باشد یعنی نباید کمتر از دو سوم کل آراء باشد.

(e) هیأت رئیسه ممکن است روندی را ایجاد کند که به واسطه آن هر موقع مدیران اجرایی تصور کنند چنین کاری به نفع بانک است، امکان دارد که بدون برگزار کردن جلسه ی هیأت مدیره رأی مدیران را در مورد موضوعی خاص کسب نمایند.

(f) هیأت مدیره و مدیران اجرایی به اندازه ی اختیاراتشان در صورت لزوم یا متناسب با نحوه ی هدایت امور بانکی چنین قوانین و مقرراتی را بپذیرند.

(g) رؤسا و معاونین چنین اموری را بدون در نظر گرفتن پاداش از بانک انجام می دهند اما بانک نیز مبلغ مناسبی را در قبال حضور شایسته شان در جلسات به آنها پرداخت می‌‌کند.

(h) هیأت رئیسه پاداشی را که باید به مدیران اجرایی پرداخته شود و حقوق و مدت قرارداد ریاستی آنها را تعیین می نماید.

بخش3. رأی گیری

(a) هر عضو دارای 250 سهم و یک رأی اضافی به ازای هر سهم از سهام می باشد.

(b) به استثنای شرایط خاص، تمام موضوعات پیش روی بانک باید توسط اکثریت آراء تصمیم گیری شود.

بخش4. مدیران اجرایی

(a) مدیران اجرایی، مسئول هدایت امور کلی بانک هستند و بدین منظور تمام قدرت محول شده به آنها توسط هیأت رئیسه اعمال می گردد.

(b) در اینجا12 مدیر اجرایی وجود دارند، افرادی که نیاز به رئیس بودن ندارند و از بین آنها:

(i) 5مدیر منصوب می شوند، هر پنج عضو دارنده ی بیشترین تعداد سهام هستند.

(ii) به غیر از آنهایی که توسط پنج مدیر قسمت بالا(i) تعیین می شوند، هفت نفر نیز طبق جدول زمان بندیB توسط رؤسا منصوب می گردند.

برای منظور این پاراگراف، ”اعضا“ یعنی دولت کشورهایی که نامشان در چهارمین بخش جدولA است یا عضو اصلی هستند یا مطابق با ماده11 بخش(b) عضو می شوند. وقتی دولت کشورهای دیگر عضو می شوند هیأت رئیسه با رأی اکثریت چهل و پنج نفره ی کل آراء تعداد کل مدیران را با افزایش تعداد مدیران انتخاب شده زیاد می کنند. مدیران اجرایی هر 2 سال منصوب یا انتخاب می شوند.


  • mehdi alimirzalou