فروشگاه فایل

ارائه دهنده انواع پروژه و تحقیقات

فروشگاه فایل

ارائه دهنده انواع پروژه و تحقیقات

فروشگاه ساز فایل و همکاری در فروش سل یو
پیوندهای روزانه

دانلود فایل دانلود تحقیق سوسیس و کالباس

mehdi alimirzalou | جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵ ب.ظ
سوسیون‌ها (sausages) که در ایران به سوسیس و کالباس مرسوم است به فرآورده‌های گوشتی اطلاق می‌شود که حاوی نمک و چاشنی‌ها (seasoning) باشند
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
دانلود تحقیق سوسیس و کالباس

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تعریف سوسیس و کالباس

در فرهنگ نامة دهخدا، تنها واژه‌ای به نام کالباس موجود می‌باشد که دهخدا آن را چنین تعریف می‌کند:

«گوشت گاو و چربی خوک و گاهی پره‌های سیر که آن را می‌پزند و درون رود کننده احتمالاً با توجه به فرایند تولید سوسیس و کالباس و یکسانی فرآیند ساخت آنها، دهخدا سوسیس و کالباس را به یک شیوه تعریف کرده است.

اما تعریف سوسیس و کالباس به صورت علمی به شرح زیر می‌باشد:

سوسیون‌ها (sausages) که در ایران به سوسیس و کالباس مرسوم است به فرآورده‌های گوشتی اطلاق می‌شود که حاوی نمک و چاشنی‌ها (seasoning) باشند.

در تعریفی دیگر سوسیس و کالباس عبارتند از مخلوطی پایدار حاصل از گوشت یک یا چندین حیوان حلال گوشت که همراه با مواد دیگری در داخل پوشش‌های طبیعی و یا مصنوعی در شرایط مناسب پر شده و پس از طی فرایند حرارتی مناسب و سایر فرآیندها برای مصرف آماده می‌گردد.[1]

طبقه بندی سوسیس و کالباس

در یک تقسیم بندی سوسیس و کالباس را به دو رده تقسیم می‌کنند:

  • نوع چرخ شده با بافت درشت
  • فرآورده‌های با بافت امولسیون دار

در ایران به فرآورده‌های با قطر بزرگ کالباس و با قطر کوچک سوسیس گفته می‌شود. سوسیس و کالباس نوع بافت درشت دارای ذرت گوشت هستند که فشرده نمی‌باشد و در سوسیس و کالباس‌های با بافت امولسیون شده، چربی از طریق اجزاء گوشت امولسینه و مستحکم می‌گردد. هر دو نوع این محصولات قابل سرد شدن، عمل آمدن پختن، خشک شدن، یخ زدن یا دودی کردن می‌باشد.

همان طور که در تعریف سوسیس و کالباس گفته شده، جزء اصلی تشکیل دهندة سوسیس و کالباس گوشت حیوان مورد استفاده می‌باشد. در سوسیس ماهی یا کالباس می‌توان هر 2 نوع فوق را تولید کرد. با توجه به اینکه چربی ماهی در مقایسه با گوشت بسیار کمتر می‌باشد و یکی از مزایای رقابتی ما در تولید آن وجود چربی مناسب آن است لذا در تولید نوع دوم می‌توان کمی تأمل کرد. اگر چه می‌توان در نوع دوم به جای چربی ترکیب گوشت‌های ماهی و سبز بجا استفاده کرد. توضیحات کاملتر را در بخش مطالعة بازار می‌‌‌‌توانید ملاحظه فرمایید.

تاریخچة تولید فرآورده‌های گوشتی در ایران

تولید سوسیس و کالباس در ایران سابقه‌ای در حدود 80 سال دارد. در سال 1307 شخصی به نام «آواناسیف» که روسی تبار بود با یک ماشین کوچک دستی شروع به تولید نموده و احتیاجات روزانة اتباع خارجی مستقر در تهران را به این محصولات مرتفع سازد. در سال بعد در سال 1309 هموطن دیگر او «لیشنسکی» کارخانه را به ظرفیت تولید 40 تا 50 کیلوگرم رساند. در سال 1310 آرزومان آوانیسانی که از اراضة ؟ آذربایجان غربی بود، در منزلی واقع در خیابان منوچهری با وسایل دستی و امکانات ابتدایی به همراه 4 کارگر شروع به تولید فرآورده‌های گوشتی نمود. در مجموع اولین کارخانة تولید سوسیس و کالباس در ایران با همکاری «آوانیسانی» «لیشنسکی» بنیان گذاری گردید.

میزان تولید سوسیس و کالباس در ایران


  • mehdi alimirzalou

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی